15.09.2011

Hundebein, skogstur og strandtreff!

Så var det nesten gått nesten en uke siden sist jeg skreiv!
Har ikke skjedd så veldig mye spennende, men jeg har vært på deilig skogstur, hvor jeg endte opp med en hund som stinket hønsegjødsel!
Og så har vi vært på strandtreff, hvor hun fikk skylt seg godt i saltvannet;)
Tatt en del bilder, så idag blir det bildespam igjen!

På mandag var vi en tur til Arendal. Daniel skulle til legen, og da kjører jeg. Vi prøver å handle inn for så mye av uken som mulig, så da passet det med en tur til Arendal og Coop Obs!
I Arendal har de også Harald Slakter! Som ganske ofte, hvis man er heldig, selger små poser med ferske/frosne bein til hund!
Jeg var kjempeheldig og kom innom akkurat når de stod og holdt på å kutte opp en elg, så beina var ikke fryst enda. Mye enklere for meg å fordele det i mindre poser når det er ferskt!
Fikk med meg to bæreposer med litt over 8kg elgbein, til en hundrelapp! Helt fantastisk!!


Laika får ikke henge rundt på kjøkkenet når jeg lager mat eller liknende, men når jeg var ferdig med å kutte opp og fordele, så bare MÅTTE hun komme og se hva som luktet så deilig;)

Det regna noe helt grusomt selvfølgelig, siden vi skulle til Arendal.. Hvilket resulterte i Laika sin yndlingsting når vi kom hjem!
Hurra! Håndkletørk!! Det er noe av det beste i verden! ;D

På tirsdag ble vi med Sølvi og Sicko(Basset Artesien Normand) på en liten skogsveitur i Reddal! Laika lukket ørene fullstendig når det kom en uventet bil, og jeg fikk litt hjerte i halsen! :o
Men turen var super! Heldig med været, Laika fikk løpt og strekt på beina. Hun har en voldsom trang til å vasse/bade i alt hun finner av vann og dammer;D Noe som var litt kjipt da hun på vei hjem fant ut at regnet hadde gjort om jordet til en stor dam med hønsegjødsel! Hele hunden stinket! Tilogmed hodet hadde hun klart å få dynket ordentlig..
Bra hun skulle sitte i bur bak i bilen til Sølvi hjem.. Sicko syntes Laika duftet/smakte fortreffelig, og vasket henne på hele tilbaketuren;D
Noen bilder fra turen:










Onsdag var det deilig vær igjen, selv om det blåste masse. Og vi tok turen ned til Groos, for å hilse på Silje, som hadde med seg Zero(Shæfer) og Maximillian(Chihuahua), og Kristian som kom med Jessie(Berner Sennen)!
Etter litt styr, ble det et supert lite hundetreff på stranda!
Laika og Jessie leker kjempegodt sammen, og nå er de omtrent like store også;D Selv om Jessie bare er såvidt over 5 månder og Laika er snart 2 år!
Zero ville som vanlig gjerne hente stokker i vannet, Laika skulle enten løpe som en gal eller grave i sanda, Jessie var klar for alt mulig morro og Maximillian ville kose eller bjeffe litt når de store ble for galne i nærheten av ham;)
Fantastiske hunder er de alle sammen! Her er noen bilder fra Groos:










Idag er det torsdag, og vi skal til Kristiansand i ettermiddag/kveld. Først innom IKEA og handle litt ting man egentlig kanskje ikke trenger. Som vanlig på IKEA, tenker jeg;)
Og så har Daniel time for å ta MR av hodet sitt, kvart på ni ikveld! Seint! :o
Så skal vi innom svigermor en tur og hilse på også! =) Hvis vi er heldige, så ser det ut som Kristine kan passe Laika i noen timer <3 Så blir det enklere for oss også!
Krysser fingrene for at alt går som det skal idag, og jeg ikke blir helt ødelagt på veien! =D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar