11.08.2011

Eiken, dag 12!

Idag er det SÅ fint vær! Endelig sol igjen! Selv om det blåser litt.
Blir voldsomt med bilder i dag også! Sånn er det når man endelig tar med kameraet og bruker det!

Idag startet vi med undervisning/foredrag om ME fra legens ståsted. Det var veldig interessant! Veldig flink til å forklare og jeg følte jeg hadde stort utbytte av økta idag! Hun snakket mye om kriterier for diagnosen, sykdomsbilde og behandling. Jeg begynner å få stor tro på "metoden" vi lærer her. Håper bare jeg kan finne noen i Grimstad som kan støtte meg i den, så jeg får den til.
Det er mye planlegging og gjennomføring, som jeg tror vil være vanskelig å få til alene, uten noen til å guide litt da.

Jeg har også tenkt på om jeg skulle begynt med bassengtrening i Grimstad igjen. og kanskje litt forsiktig trening hos en fysioterapeut. Jeg tror det hadde vært hensiktsmessig! Og det er jo absolutt et ord som går igjen;)

Over til noe helt annet! Røkt kolje til middag! Det var det lenge siden jeg har spist gitt!
Men du så godt det er! =) Karamellpudding til dessert! Skal si det var noe annet enn brun fruktsuppe eller kirsebærkompott! ;D

Etter middag gikk jeg og ei annen på bakeriet! Det ble Oreokake idag også ja.. Også hadde jeg tenkt til å ta bilde av den, men så spiste jeg den opp før jeg rakk det:o Så jeg må nok kjøpe en annen dag og heller ta bilde da.. Huff så grusomt. ;)

Halv tre var det klart for tur! For anledningen fjelltur! Så jeg pakket kamera, pannebånd og vannflaske og så bar det avgårde i minibussen!
Vi skulle opp hit:


Kjørte et lite stykke videre ut av Eiken, før vi tok opp en bratt grusvei som svinget seg oppover fjellet. Humplete og bråkete vei, midt i fantastisk natur. Også feristene da. Fine <3




Vel oppe på fjellet mente de vi var 600 moh. Og landskapet er jo bare så nydelig. Forskjellen fra nede ved huset og her oppe er helt sinnsyk! Jeg synes det var SÅ deilig å komme litt bort og se på litt nye omgivelser. To uker på akkurat samme plass trengte litt ny input! ;D









Kikke litt på sauene og kuene, bæ'e litt sammen med de! Helt supert!


Kveldsmaten min idag så slik ut! Deilig og innbydende om jeg får si det selv! Med glutenfritt brød og knekkebrød. Også har jeg testa å flette fiskebensflette idag! Synes ikke det ble så galent til å være første gangen!


Nå skal jeg slappe av resten av kvelden og vente på at migrenen gir seg! I morgen er vi jammen ferdig med to uker her. Det har gått fort! =)

1 kommentar: