19.08.2011

Eiken, dag 13, 14 og 15.

Her kommer en liten oppdatering til! Om enn noen dager for seint! Håper jeg klarer å huske en uke tilbake!

Fredagen var en ganske bra dag! Opp tidlig til frokost, begynner å bli skikkelig flink til dette nå! Får lagt meg mellom 22 og 23, og klarer fint å stå opp i 7-8 tiden! Dette er det jeg er mest redd for å ikke få til når jeg kommer hjem igjen. Men med 2 uker til i samme spor håper jeg det blir enkelt og greit!
Etter frokost var det undervisning. Denne gang i treningslære. Ganske generelt og basic. Det er ikke så veldig mye spesielt i forhold til ME/CFS og trening. Men noe er det. Vi bruker mye lenger tid på å bygge opp igjen kroppen etter trening. Derfor er det viktig å gjøre alt med måte. Poenget er jo å ikke bruke opp det lille vi har av tilmålt energi hver dag. Heller prøve å spare litt til neste dag, og ikke bruke opp alt da heller.
Også denne gangen var de inne på hvor viktig det er å begynne trening på et nivå litt under der man tror man er, og så holde på med dette i en 2-3 uker, for å se om det faktisk går bra så lenge. Går dette bra kan man ta det til neste nivå, som bare er litt høyere. Så teste det i 2-3 uker.
Det er visst viktig å stabilisere seg før man går videre, får å være sikker på at man ikke plutselig går rett nedenom og hjem=P
Jeg synes det var interessant undervisning, men det synes jeg foreløpig all undervisning vi har hatt har vært. Jeg får noe utav det hver gang, og det synes jeg er kjempegøy.
Det er deilig å kjenne at man får noe utav et opplegg, som jeg følte legen slang ut i lufta som et siste alternativ før han ga meg opp..

Til middag var det grillet kylling med poteter (?) og soppsaus! Merkelig kombo i mitt hode=P
Etter middag fant jeg frem mp3-spilleren min, som inneholdt musikk jeg ikke hadde hørt på leeenge! Det var stas! Jeg fikk litt kick og hadde en liten discostund på rommet mitt;D
Dansinga fungerte nesten som oppvarming for treningen vi skulle ha etterpå, ute i sola! Det var deilig det! Vi trente på balanseputer og med pilatesball. Veldig morro! Veldig slitsomt! =D

På kvelden hadde jeg sett meg ut et par tv-programmer jeg ville se. Hadde jo ikke sett på tv på et par uker, så det var koselig. Først et dyreprogram på nrk1 og så mord og mysterier på tv2!
Mord og mysterier var litt nedtur, for de har bytta ut mannen! Han har visst gått av med pensjon! Så nå er det nevøen hans eller noe istedet! Får håpe han vokser på meg;)
Det ble seint å se begge episodene til m&m, men jeg kom meg nå gjennom! Fikk ikke lagt meg før 24:o

Lørdag: Litt redusert etter en sein kveld. Men heldigvis hjalp paracet og ibux ganske raskt!
Jeg fikk meg en tur i bassenget! Litt bassengtrening med musikk var digg!
Risgrøt til middag er typisk lørdag her, men det er jo godt=)
På kvelden fikk jeg lurt meg til litt ludospilling! Denne gangen vant ikke jeg=P
All over, så var det er bra dag da!

Søndag: Jammen var det ikke svømming idag og! Uten musikk denne gangen, men supert var det for det!
Deilig middag! Svinesteik med poteter, grønnsaker og hjemmelaget brun saus! Første hjemmelagde sausen siden jeg kom. Og den var fantastisk!!! Og jeg tålte den! Hurra=D
Dessertsausen derimot, tenkte jeg jo ikke over at ikke var hjemmelaget, så den var ikke like stor suksess=/
På kvelden var det gulrot kake! MMM! Og så så vi på film, Fantastic 4. Vi måtte gi oss halvveis i filmen, når vi holdt på å sovne, får se resten en annen dag;D

Og der var andre helg over. Ny spennende uke venter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar