19.08.2011

Eiken, dag 16, 17 og 18.

Så var det ny uke. Merker jeg husker generelt lite av mandag og tirsdag.. Jaja, jeg prøver så godt jeg kan;D

Mandag og tirsdag: Jeg tror bare mandagen kom og gikk. Husker ingenting spesielt. Kanskje vi trente litt? Bassengtrening tror jeg vi hadde! Deilig som vanlig! Litt mere styrketrening denne gangen! Merker at de legger lista litt høyere nå, enn første uka.
Så gikk vi tur og jeg fikk migrene=P Måtte legge meg litt og slappe av, og endte med å sove over kveldsmaten! Typisk! Null lyst på knekkebrød, så jeg tenkte jeg skulle ta en tur på bensinstasjonen, som jeg regna med var lenger oppe enn til 20! Men den gang ei!
Skrubbsulten, ut på gåtur, som resulterte i 0 mat da alt stengte klokka åtte!
Så da ble det knekkebrød allikevel! Hurra...

På tirsdag hadde vi undervisning! I ernæring. Ganske generelt egentlig. Og litt om ME/CFS i forhold til dette med mat da. Men det er ikke så mye som er bevist at har noen virkning, så da går de ikke ut å anbefaler diverse dietter og sånn. Men vi lærte ganske mye om blodsukker og hva som skjer med det når man spiser sånn og sånn mat. Og hva som skjer med kroppen og hodet når blodsukkeret er på ville veier! Spennende læring! Sikkert en del som mamma ville sagt at "jammen dette kan du jo!" ;D Kjekt med en påminnelse!
På ettermiddagen ble det ny samtale med sykepleieren "min".
Vi snakket litt om hvordan det har gått å holde døgnrytmen siden sist samtale. Og litt om hva jeg synes jeg får utav dette oppholdet.
Så snakket vi litt om hva jeg skal fortsette med når jeg kommer hjem. For eksempel bassengtrening og trening hos fysioterapeut.
Jeg fikk også en time ca i treningsrommet! Med både trening og tøyning! Det var deilig, selv om jeg klarte å få meg stiv nakke=P

Så kom onsdagen da! Hva gjorde vi da tro? åja, undervisning hadde vi da også. Fortsettelse fra forrige onsdag, om kognitiv terapi!
Jeg synes fremdeles det er en interessant metode, som jeg tror vill fungere bra for meg. Jeg tror jeg er den eneste i gruppa som synes denne undervisningen har noe for seg;D Sånn er det nå, folk er forskjellige.
Jeg er veldig glad for at jeg føler all undervisning og aktivitet vi har holdt på med er noe som jeg syntes er hensiktsmessig for meg. Vi har ikke hatt eller gjort noe som jeg har synes var bortkastet tid eller teit.
Det er stas!
Jeg tror også vi gikk tur på onsdag! I flott vær! Jeg tok runden rundt "Kollen" for første gang. Som er en tur på grusvei med mye oppoverbakker, og en fantastisk utsikt og rasteplass på toppen!
NYDELIG! Jeg skal gå den turen med kamera neste gang det er pent vær!
Og når kvelden kom var det BINGO=D Hurra!! Masse folk! Stua var nesten full!
Og kveldens første bingo gikk til MEG=D YAY! Da vant jeg 4.premie; fantastisk skohorn;) Jammen fikk jeg ikke 2.premie også! En super Tena fuktighetskrem! Som kan brukes over det hele;)
Adrenalinet pumpet gjennom kroppen min, hendene skalv og hjertet raste avgårde! Bingo er rene treningsøkta;D I tillegg fikk jeg en vedbag av en snill mann som var med og spilte, men ikke ville ha premien sin! Her er et fantastisk bra bilde, tatt på avstand, med zoom, fra senga, av premiene! ;D



I morgen får jeg skrive litt om torsdagen! Med den fantastiske turen! Og bildespam! =D

1 kommentar:

  1. Fine skoskjeen! :-D Du er nok ikke den eneste som syns onsdagene er greie, syns det gikk veldig bra forrige gang, og hun hadde endel poeng, så ;-) Men er jo litt skeptisk, siden jeg har prøvd kognetiv før... Menmen ;-)

    SvarSlett