21.08.2011

Eiken, dag 20!

Nest siste fredag! Ikke helt utslitt etter tur og trening! Det er bra=D

Idag har den store tingen å se frem til vært undervisningen! Ei sosionom fra Kreftforeningen, som har vært innom og snakket om rettigheter og sånn, i forhold til NAV og kommune.

Jeg har lært ganske mye! Og har store planer om å snakke med NAV når jeg kommer hjem. Jeg tror nemlig det er noen ugler i mosen!
I tillegg skal jeg få hjelp til å søke hjelpemiddelsentralen om et par ting. Blant annet dusjkrakk og arbeidsstol til å ha på kjøkkenet! Når jeg tenker etter, så er det jo de to tingene som er de største hindrene mine i hverdagen. Å ha energi nok om morgenen til både å dusje og lage seg frokost. Det har rett og slett ikke gått på flere år. Kanskje jeg hadde brukt mindre energi hvis jeg kunne sitte! Verdt et forsøk synes nå iallefall jeg!

Til middag ble det servert sweet and sour idag! Det falt i smak i mange munner=D Siden jeg ser ut til å reagere på pose/glass-mat så fikk jeg ris og stekte kyllingbiter! Det var deilig, selv om det ikke var så spennende!

Så hadde vi en balanseøkt i treningsrommet! Det er morro! Pilatesball og balansepute (litt tykk, gummi/gele/skum pute), vanskelig å holde balansen på! Veldig lurt å trene litt på det! Finne igjen muskler som har vært long gone!

Endelig fikk jeg satt meg ned og begynt å hekle! Jeg fikk jo låne to bøker av Johanne om det, så det var på tide at jeg fant utav det og fikk startet! Det skulle bare bli en lilla prøvelapp, men etterhvert så fant jeg ut at det likegreit kunne bli pannebåndet=P
Håper å bli ferdig med det i helga, så skal jeg lage no pynt å ha på, eller brodere noe på!


Kvelden gikk med til nettopp hekling, litt tv og litt prat! Var koselig!

1 kommentar:

  1. Fine heklinga dii! :-D Jepp, vi må nok til nav å snakke med de ja, skal ikke ha noe lureri her nei! :-P

    SvarSlett