22.08.2011

Eiken, dag 21 og 22!

Siste helg i Eiken! Litt trist! Litt deilig!
Jeg klarer fremdeles å holde døgnrytmen! *flink* Begynner å få troen på at dette skal jeg klare når jeg kommer hjem også! Det er kanskje noe av det viktigste, å ha troen på at dette skal jeg klare!
Det er deilig å stå opp og se solen komme over åskammen! Håper jeg klarer det like greit i vinter når solen ikke vil stå opp klokka 07, sammen med meg;)

Lørdagen gikk med til en god del hekling, litt lesing, jeg fikk begynt på Vampire diaries bok 1. (Bra jeg tok med seks stykker og først nå har begynt på nr1..)
Jeg fikk meg en tur i bassenget, trent litt der. Og så leste jeg og heklet litt til;)
Middagen var risgrøt, det var jo tross alt lørdag!
Det var flott vær, så jeg tok meg en tur rundt Kollen, med kamera!








Mest bilder fra begynnelsen av turen, og de siste er fra toppen/utsikten av Kollen.
Underveis begynte magen og risgrøten å krangle noe voldsomt, så når jeg nådde toppen, fikk jeg bare tatt et par raske knips, får jeg måtte raska på hjemover. Lite hyggelig opplevelse. =/

Vel hjemme ble det kveldsmat og på kvelden var det kake! Denne gang bløtkake! Var deilig!
Så joinet jeg noen av jentene som spilte et kortspill de kalte canasta, tror jeg. Etterhvert som jeg fikk med meg reglene så var det kjempemorro=D
Gleder meg til å overtale Daniel og Kristine til kortspillkveld når jeg kommer hjem;) Ser for meg den ene kan være enklere å overtale enn den andre! hihi =D

Søndag ble nesten lik som lørdagen føler jeg. Bare at regnet pøste ned hele dagen da..
Etter frokost hjalp jeg ei med pcen sin, før jeg fikk smisket meg til å få hilse på en besøkende som hadde med seg kongepuddeltispa si.
Hun var helt nydelig! Sølvgrå, kortklipt og kjempekosen! Fantastisk lynne på henne <3 Så ble det litt mer hekling og en tur i bassenget! Fikk jobbet opp en god apetitt før middag! Det var nemlig kalkun til middag! Jeg gledet meg sånn til deilig saus og poteter! mmm! Så skuffelsen var stor når de serverte pose-sjampinjong/kantarellsaus! Til kalkun!? Nei fyttigrisen! Det var skikkelig kjipt.. Kun 1 middag har blitt servert med hjemmelaget saus her oppe og det synes jeg faktisk er litt dårlig. Men den ene hjemmelagde sausen var til gjengjeld helt super da;) Til dessert fikk vi daimiskake! Det var også supert! Helt annen liga enn sviskekompott og brun fruktsuppe.. Vel oppe på rommet igjen ble jeg skikkelig rastløs. Så jeg tok med meg hekletøy og satte meg ned i stua for å se om jeg kunne lære meg å hekle blomster! Her er resultatet:


Hehe, den hvite og blå er første jeg lagde. Ble litt skuffet, siden den ikke så ut som på bildet i det hele tatt. Men da jeg prøvde meg på en til forstod jeg at jeg hadde missforstått oppskriften, så blomst nummer 2 ble mye penere! ( Den rosa og blå )
Jeg har tenkt til å feste de som pynt, på det lilla pannebåndet jeg har laget! Tror det kan bli søtt!

Jeg ble sittende i stua frem til kveldsmat, lot tinga ligge i sofaen, så jeg kunne fortsette etter maten. Så fikk jeg hentet enda litt mere ting fra rommet, så jeg riktig flyttet inn nedi sofaen i stua;D Var koselig! Godt med litt andre vegger rundt en, enn det lille rommet jeg har sittet på i 3 uker.
I syvtiden fikk jeg selskap, og så ventet mere canasta! Kjempemorro! Nå kan jeg reglene ordentlig, så nå kan jeg lære videre;)

Kaffekosen var vafler, og det så SÅ godt ut! Tennene løp i vann etter deilige nystekte vafler med jordbærsyltetøy! Jeg gikk og forsynte meg og satte tennene i de kjipteste, tørreste vaflene jeg noen gang har smakt! Nedtur! Ikke var de nystekte, ikke var det rømme eller smør eller noenting deilig i dem!

Jeg gleder meg til å komme hjem, og kunne lage hjemmelagde sauser og vafler som smaker godt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar