23.08.2011

Eiken, dag 24!

Hei sveis! Idag er det jammen tirsdag! Og endelig er jeg à jour med bloggen igjen! =D Hurra!

Akkurat nå sitter jeg å digger til Kylie plata som kom for noen år siden! Deilig=D Yesh! Spesielt Nu-Di-Ty og Speakerphone får kroppen til å bevege seg idag! Anbefales! =D

Opp tidlig, spist frokost og gjort meg klar til en samtale med fysio klokken ni. Men fysiomannen hadde glemt at han skulle ha foredrag et annet sted, og kom derfor ikke før etter middag;)
Prøver igjen i morgen! Han lovte å være her da! ;)

Istedet fikk jeg snakket såvidt med ergoterapeut! Koselig dame! Som skal hjelpe meg å søke fylket om dusjkrakk og arbeidsstol til å ha på kjøkkenet! Krysser fingrene for at det går igjennom! Tror det hadde gjort hverdagen min ganske så mye mindre energikrevende!

Klokken ti var jeg superklar for fjelltur! Vi skulle opp på det første fjellet vi var på. Hekkfjell heter det visst. Tror jeg har kalt det Hækkan eller no før. Hekkfjell altså!
Nydelig sted! Og denne gangen pushet jeg på, opp med pulsen og ut med svetten! ;D
Og ble gående som førstemann i gruppa faktisk, nesten helt til endes.
Deilig å bli sliten, men ikke utmattet! Helt forskjellige følelser. Så nå når jeg sitter her og skriver, så gleder jeg meg til å ned å spille canasta og se Grey's ikveld!

Jeg måtte jo ta en masse bilder idag også jeg! Så her er en smakebit av fjellturen vår:

På vei opp bakken begynte plutselig sauemamma og lam å beine etter oss! Skikkelig løp oppover bakken. Veeeeeent!!! haha;D Men de feiga ut og passerte oss på innsiden, for så å stoppe rett foran oss å brææææke! Tullesauer<3




Sauene fortsatte foran oss ganske langt, til vi kom til en avstikker ned til en koselig seter.
Der skulle de inn, og når vi ikke fulgte etter, ble de stående å se på oss å bræke igjen!
Kanskje de trodde de skulle få noe deilig mat;)





Når vi snudde for å gå tilbake til bilene, hadde vi oss en liten rast omtrent der første bildet er tatt. Litt hardt for fua, men ellers digg å sitte å høre på vann som risler, sauebjeller og breking i det fjerne.

På vei ned fjellet var jeg på utkikk etter soppen vi kjørte forbi, sist vi var på Hekkfjell. Vi kom nærmere og nærmere hovedveien, og jeg hadde nesten gitt opp og trodde jeg hadde oversett den, men vips så var den der! "Stooopp!!" Bilen stoppet, rygget litt tilbake, og jeg hoppet ut og opp i skråningen! Der stod det masse fin kantarell og koste seg i en svær maurtue:o
Det var bare å raske med seg soppen og komme seg bort! Maura strømma på og stod på to bein for å ta hendene mine:o Men jeg fikk med meg ganske mye da!


Soppen jeg plukket sist er blitt en pen liten haug! Soppen idag blir nok litt mindre haug, men det er jo slettes ikke verst til sammen! Nå må jeg bare dele den opp litt, tørke den i et par døgn, og samle alt i en pose, så jeg kan ta det med hjem og kose meg med det i høst=D


Etter middag(kokt ørret! deilig!) idag hadde vi siste undervisningsdel om det å klare å balansere aktivitet og hvile på riktig måte.
Vi fikk en masse tips om hvordan man kan spare energi gjennom en dag med hverdagslige ting. Vi delte litt erfaringer om hva som funker, og hvordan man kan gjøre ting.
Utrolig nyttig syntes jeg! Så mye småting man ikke tenker over.
Jeg visste for eksempel ikke at hvis man sitter, så bruker man under halvparten så mye energi som ved å stå.
For min del så er det jo veldig mye man kan gjøre sittende, istedet for stående i løpet av dagen. Hvis man har en egnet stol. Og det håper jeg jo at ergoterapeuten hjelper meg med!
Så fingers crossed! =D

Nå skal jeg slappe av en time før kveldsmat. Etter den skal vi spille litt kort, og så er det tv litt seinere ikveld! =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar