02.08.2011

Eiken, dag 3!

Idag har jeg ikke migrene!!! Hurra=D Det er veldig deilig. Det var nok på nære nippet før idag, men jeg har prøvd så godt jeg kan å få i meg mat, drikke og å slappe av. Krysser fingrene for at jeg får mange flere migrenefrie dager! Jeg har nemlig "bare" 15 piller igjen. =P

I dag tidlig var jeg med på "matmøte" med ernæringsfysiologen og kokken her. Litt for å høre om hva som er mulig å få til ang. mat. Og for å be om litt særbehandling ;D Nå vet jo ikke jeg hva det er jeg ikke tåler, men man har jo noen tanker, og da er det greit å ha litt oversikt over hva det er jeg spiser, så jeg kanskje kan klare å finne litt mer utav når jeg blir dårlig og når jeg ikke blir det. I morgen er det curry-gryte til middag, blir spennende å se hva jeg får istedet =D

I tillegg har vi fått testet bassenget! Åh, det var deilig! 34 grader varmt! Såpass dypt at vannet rekker meg til halsen på det dypeste, så jeg tenker det er ca 150cm dypt og ca 10 meter langt!
Ikke no spesiell trening i bassenget idag, så jeg tok noen svømmetak før jeg fant ut at det var best å bare flyte rundt og slappe av. Det var veldig deilig.

Vi blir fortalt om igjen og om igjen, at det er viktig å legge lista lavt i begynnelsen. Vi får ikke "lov" til å gjøre mer enn litt mindre enn det vi tror vi orker. Og det er veldig vanskelig merker jeg.
Når man drar på en sånn her kurs og føler at ENDELIG skal det skje noe som er i forhold til ME, så blir man ganske gira. Og jeg tror de fleste her hadde vært klare for å skikkelig ta i og bli friske.. Men det er jo klart at veldig mange da hadde klart seg en dag eller to, og så er det rett i bakken.. Så jeg skjønner godt at vi skal ta det veldig med ro, men det er ikke så enkelt.

Det er så greit å kunne snakke med mennesker som er i omtrent samme situasjon. Som ikke synes du er lat som ikke "gidder" å være med til byen. Eller som synes du er uhøflig om man ikke orker besøk en dag. Eller snakke i telefonen i en time. Det er veldig ok å få forståelse for at man etter middag, bare går på rommet og slapper av for seg selv en liten stund.
Veldig merkelig å sitte helt alene på rommet, nesten uten lyder og bare slappe av. Hvordan man skal klare å overføre det til en hjemmesituasjon klarer ikke jeg å se enda=P Men det kan jo hende vi kan få lære om hvordan man kan få det så nogenlunde likt da.

Nå er det på tide å skru av lyset og lukke vinduet litt til, så jeg slipper å bli invadert av nattsvermere og langbeiner:o

I morgen har jeg store planer om å gå en liten tur for å finne hestene de går forbi her med hver dag. Tror de er ute i en innhegning borti her om dagen. Kanskje de vil kose! Jeg savner dyrekos. En hund eller katt hadde og funka, men katter har jeg ikke sett enda og hundene bare hører jeg. Nå har jeg jo ikke hesteerfaring i det hele tatt, men en gang må vel bli den første!

Note to self: kjøp engangsbestikk til å smøre knekkebrød og spise yoghurt med! Det funker ikke så bra uten...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar